Çipo: “İkinci 20 elektrikli otobüsü nezaret karşılayacak”

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çipo, 2023 yılında iş makinesi ve kamyon kiralaması yapmayacaklarını, 200 milyon TL değerindeki ikinci 20 elektrikli otobüsü da Belde, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın karşılayacağını açıkladı.

Samsun Büyükşehir Uray Meclisi teşrinievvel ayı kapanış toplantısı gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediye Reisi Mustafa Çıpa başkanlığında toplanan divan, komisyonlardan gelen 38 maddeyi görüştü. Meclis; 38 maddeden 21’ini rey birliğiyle, 17’sini dahi fikir çokluğu ile akseptans etti. Komutan Mustafa Demir, bazı maddeler üzerine açıklamalarda bulundu.

“Metrekare peşinde değiliz”

Budun İttifakı meclis üyelerinin Saathane Meydanı düzenlemesiyle ait eleştirilerine cevap veren Başbuğ Mustafa Çıpa, “Meydanı eski tarihi kimliğine kavuşturuyoruz. Çarkıt fotoğrafları elimizde bulunan. Biz metrekare peşinde değiliz. Anakent İş Merkezi yıkılıyor. Devasa tıpkı kütle. Tığ metrekare peşinde olsak oraya ticari göz koyarız. Biz Subaşı’ndaki meydana yeraltına 3 pasaj mekanik otopark yaptık. Konusunda ticari tıpkı doku yapmadık. Saathane’bile haddinden fazla hassasiyetle çalıştık. Yapıldığında ati nesiller aracılığıyla tekrar yıkılmaya ister kalmayacak projeleri hayata geçiriyoruz. Alucralılar Derneği’nin arkasındaki binalar arzu ile yıkıldı. Bir Anda yıktık ve 4 taban teslime edeceğiz. İnsanlar buna Saathane’deki sunturlu uygulamaları görerek razı oldular. Tığ orada o bölgenin turistik, ticari olarak geçmişteki özlenen ticari ve tarihi dokusunu baştan kazandırıyoruz. Bunlar Samsun’un geleceği için projeler. Bunlara katkı sağlamaktan ırak durmayın. Bunlar yöntem üstü şeyler. ‘Meydan kayboluyor’ kabil söylemleri akilane bulmuyorum. Cumhuriyet Meydanı’nı birlikte genişletip büyüteceğiz. Burayı hareketli tıpkı yer haline getireceğiz. OMTEL’den 19 Mayıs ilçesine büyüklüğünde 20 kilometrelik deniz boyu önünde ve Costal’dan Hürriyet’e kadar kenar kısmının uygulama projesi üstelik çiziliyor. Şehrimizi daha gür seviyeye haberdar etmek üzere kentsel dönüşümde kamulaştırmaya 300 milyonun üzerinde servet ödedik. Çünkü tığ geleceğin Samsun’unu nesir ediyoruz” dedi.

“Çokbilmiş kent uygulamaları yüzdelik 82 kemaliafiyet sağladı”

Samsun’de uygulamaya konulan fikirli şehir uygulamaları konusunda trafik cezalarının arttığını argüman eden bazen divan üyelerine karşılık veren Başbuğ Mustafa Çıpa, “Akil kent uygulamaları kapsamında yüzdelik 82 oranında deşarj sağlandı. Güvenlik arttı. Cezalar artmadı. Bu uygulamaya sabote etmeyelim. Sistemde ceza uygulaması hayata geçmedi. Bizim sistemde al mum ukubet yazıyor. Kavşaklara mümasil parklanma yasaklarına ukubet kesilecek. Bunun dışında hep ceza kesmiyor” diye niteleyerek konuştu.

Salıpazarı barajı ve 4 ilçenin su sorunu

Salıpazarı Barajı Projesi’nin, materyal ve zemininden kaynaklanan sebeplerden ekolojik ortam yenilendiğini söyleyen Mustafa Demir, “Şuan mesai dahi başladı. Baraj, bize hem sulama hem birlikte içmece suyu üzere lazım. Sel sularını çelmek ve ambarlama süresince mehabetli. Zindelik da üretecek. Er Irmağı üstünde DSİ ile çalışmamız sakil benzeri şekilde devam ediyor. Bunun yanında 19 Mayıs İçme Suyu Tasfiye Tesisi projesi bitti. İshale hattını üstelik DSİ’den devraldık. Tespitler yapılıp tutanaklar tutulacak. Yılsonundan evvel münakasa ediyoruz. Bafra-Alaçam- Yakakent bölgesinin akıtma hattının artan kısmını münakasa yazar tığ yaptıracağız. 250 milyon teklik maliyeti var ama tığ onu 130 milyon TL’ye halledeceğiz. 100 almanak projeksiyonda 19 Mayıs- Bafra-Alaçam-Yakakent tarafındaki akarsu meselesini köklü tıpkı şekilde inşallah çözeceğiz. Seçime kadar bitirmeyi planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Kiralama dönemi kapanıyor

Makine parkını artırdıklarını açıklanan Büyükşehir Belediye Başkanı Çıpa, “Daha ilk 1 milyon 100 bin liraya satın aldığımız kamyonların nısıf parasını henüz yıpranmamış ödedik. Bu satın almalardan çok şişman yararlanma ettik. Şimdi 50 yeni kamyon elan satın aldık. 2023 Aile sonuna büyüklüğünde teyit edecekler. Önümüzdeki sene bundan sonra belediye olarak kamyon kiralamayacağız. Baktık ki imkanlarımız var. SASKİ’ye eskimemiş makineler satın alacağız. Fehamet Materyal Ofisi ile görüşmelerimiz devam ediyor. Bunlarla ilişik çalışmamız önümüzdeki sedir toplantısına gelecek. İnşallah 2023’te aksiyon makinesi de kiralamayacağız. Ati nesillere asla abra getirmeyeceğiz” bilgilerini verdi.

Yabancılar Pazarı’nın çatısına yapılacak sıra enerji sistemi yatırımına bile değinen Komutan Çipo şunları söyledi:

“Bu kendini 5 yılda amorti edecek. Karadeniz’da böyle ayrımsız proje namevcut. Başkaları Pazarı’nın üzerinde erke üreteceğiz. Soğutmasını dahi çözüyoruz. İhale ettik. 30 milyon TL’ye yakın dünyalık harcıyoruz. Oradaki esnaflarımız dahi berenarı memnun. Ayrıca marinanın uygulama projesi da devam ediyor. Dünya çapında birinci sınıf, hep kıyıyı de koruyacak, şehrimizin markasına ayraç katacak aynı proje olacak. İlyasköy Spor Salonu Projesi’ni eksiltme ettik. Temelini Gençlik ve Spor Bakanımız ile gelişigüzel atacağız. Kurupelit’te stadyum ihalesi üzere periyot alındı. 30 devir içinde ihalesini yapacağız. Vezirköprü-Kunduz’da güzelce aynı sporcu kampı amacıyla otel yapacağız. 2023 yılında DOKAP’dan iyi tıpkı katkı alacağız.”

Bakanlık 20 elektrikli otobüs hediye edecek

Elektrikli otobüslerin akaryakıtlı otobüslere göre henüz tasarruflu olduğunu belirten Başbuğ Çipo antrparantez şunları söyledi:

“Haddinden Fazla mübarek. ASELSAN ile da ikinci 20 otobüsle ile ilişkin konuşuyoruz. 200 milyon liralık yapıyor. İkinci 20 taneyi Uran ve Uygulayım Bilimi Bakanlığı karşılayacak. Mekân, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Sayın Misyon Kurum’dan tekmil projelerimize yardım ödeme sözü aldık. Namına çok teşekkürname ederim.”