20 elektrikli otobüsü bakanlık karşılayacak

Samsun Büyükşehir Belediye Sedir toplantısı

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir:

“İş makinesi isticar dönemi kapanıyor”

“İkinci 20 elektrikli otobüsü nezaret karşılayacak”

“Çokbilmiş site uygulamaları yüzde 82 kemaliafiyet sağladı”

SAMSUN – Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çipo, 2023 yılında hareket makinesi ve kamyon kiralaması yapmayacaklarını, 200 milyon TL değerindeki ikinci 20 elektrikli otobüsü dahi Kasaba, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın karşılayacağını açıkladı.

Samsun Büyükşehir Uray Meclisi ilk teşrin kocaoğlan kapanış toplantısı gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediye Reisi Mustafa Çipo başkanlığında toplanan divan, komisyonlardan mevrut 38 maddeyi görüştü. Meclis; 38 maddeden 21’ini fikir birliğiyle, 17’sini de görüş çokluğu ile akseptans etti. Başkan Mustafa Çipo, ara sıra maddeler karşı açıklamalarda bulundu.

“Metrekare peşinde değiliz”

Budun İttifakı meclis üyelerinin Saathane Meydanı düzenlemesiyle ilgili eleştirilerine karşılık veren Komutan Mustafa Çipo, “Meydanı sakat tarihi kimliğine kavuşturuyoruz. Eski fotoğrafları elimizde kâin. Biz metrekare peşinde değiliz. Anakent İş Merkezi yıkılıyor. Devasa bir yığın. Biz metrekare peşinde olsak oraya ticari göz koyarız. Biz Subaşı’ndaki meydana yeraltına 3 modül mekanik park yeri yaptık. Üstüne ticari tıpkısı doku yapmadık. Saathane’birlikte çokça hassasiyetle çalıştık. Yapıldığında ati nesiller vasıtasıyla gene yıkılmaya gerek kalmayacak projeleri hayata geçiriyoruz. Alucralılar Derneği’nin arkasındaki binalar emir ile yıkıldı. Müstacelen yıktık ve 4 taban teslime edeceğiz. İnsanlar buna Saathane’deki güzelce uygulamaları görerek razı oldular. Tığ orada o bölgenin turistik, ticari adına geçmişteki özlenen ticari ve tarihi dokusunu yeniden kazandırıyoruz. Bunlar Samsun’un geleceği üzere projeler. Bunlara yardım sağlamaktan ırak durmayın. Bunlar siyaset üstü şeyler. ‘Meydan kayboluyor’ gibi söylemleri akıllıcasına bulmuyorum. Cumhuriyet Meydanı’nı da genişletip büyüteceğiz. Burayı etkili ayrımsız yer haline getireceğiz. OMTEL’den 19 Mayıs ilçesine büyüklüğünde 20 kilometrelik deniz boyu amacında ve Costal’dan Hürriyet’e büyüklüğünde sahil kısmının aplikasyon projesi de çiziliyor. Şehrimizi daha bereketli seviyeye ifade etmek üzere kentsel dönüşümde kamulaştırmaya 300 milyonun üzerinde mal ödedik. Zira biz geleceğin Samsun’unu düz yazı ediyoruz” dedi.

“Akil site uygulamaları yüzdelik 82 rahatlık sağladı”

Samsun’de uygulamaya konulan akıllı şehir uygulamaları konusunda trafik cezalarının arttığını tez eden gâh meclis üyelerine karşılık veren Komutan Mustafa Demir, “Düşüncesiz site uygulamaları kapsamında yüzdelik 82 oranında inhilal sağlandı. Güvenlik arttı. Cezalar artmadı. Bu uygulamaya sabotaj etmeyelim. Sistemde ukubet uygulaması hayata geçmedi. Bizim sistemde al ışık ukubet yazıyor. Kavşaklara mümasil parklanma yasaklarına ukubet kesilecek. Bunun dışında bütün ceza kesmiyor” diye niteleyerek konuştu.

Salıpazarı barajı ve 4 ilçenin akarsu sorunu

Salıpazarı Barajı Projesi’nin, malzeme ve zemininden kaynaklanan sebeplerden dünya yenilendiğini belirten Mustafa Demir, “Şuan çalışma da başladı. Baraj, bize hem sulama hem bile içme suyu üzere lazım. Dominant sularını engel olmak ve depolama içre oylumlu. Hayatiyet da üretecek. Erkek Irmağı üzerinde DSİ ile çalışmamız ağır sıklet bire bir şekilde bitmeme ediyor. Bunun yanında 19 Mayıs İçme Suyu Arıtma Tesisi projesi bitti. İshale hattını bile DSİ’den devraldık. Tespitler yapılıp tutanaklar tutulacak. Yılsonundan evvel ihale ediyoruz. Bafra-Alaçam- Yakakent bölgesinin akıtma hattının mütezayit kısmını eksiltme yazar biz yaptıracağız. 250 milyon lira maliyeti var amma biz onu 130 milyon TL’ye halledeceğiz. 100 yıllık projeksiyonda 19 Mayıs- Bafra-Alaçam-Yakakent tarafındaki akarsu meselesini doğru aynı şekilde inşallah çözeceğiz. Seçime büyüklüğünde bitirmeyi planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Kiralama dönemi kapanıyor

Makine parkını artırdıklarını açıklayan Büyükşehir Belediye Başkanı Çipo, “Elan ilk 1 milyon 100 bin liraya satın aldığımız kamyonların nısıf parasını daha kullanılmamış ödedik. Bu satın almalardan çokça büyük istifade ettik. Şimdi 50 yıpranmamış kamyon elan satın aldık. 2023 Ocak sonuna büyüklüğünde tasdik edecekler. Önümüzdeki yıl daha çok uray adına kamyon kiralamayacağız. Baktık kim imkanlarımız var. SASKİ’ye yeni makineler satın alacağız. Büyüklük Gereç Ofisi ile görüşmelerimiz bitmeme ediyor. Bunlarla ilişik çalışmamız önümüzdeki divan toplantısına gelecek. İnşallah 2023’te aksiyon makinesi bile kiralamayacağız. Gelecek nesillere asla denge getirmeyeceğiz” bilgilerini verdi.

Başkaları Pazarı’nın çatısına yapılacak gün enerji sistemi yatırımına da değinen Komutan Demir şunları söyledi:

“Bu kendini 5 yılda amorti edecek. Karadeniz’da hakeza benzeri proje yok. Ağyar Pazarı’nın üzerinde erke üreteceğiz. Soğutmasını de çözüyoruz. İhale ettik. 30 milyon TL’ye yakın mal harcıyoruz. Oradaki esnaflarımız birlikte az çok mutlu. Antrparantez marinanın uygulama projesi bile devam ediyor. Dünya çapında birinci sınıf, hep kıyıyı de koruyacak, şehrimizin markasına bellik katacak ayrımsız proje olacak. İlyasköy Spor Salonu Projesi’ni tenkis ettik. Temelini Toyluk ve Spor Bakanımız ile alay malay atacağız. Kurupelit’te stadyum ihalesi amacıyla ahit alındı. 30 devir içre ihalesini yapacağız. Vezirköprü-Kunduz’üstelik sunturlu benzeri sportmen kampı üzere otel yapacağız. 2023 yılında DOKAP’dan ferah benzeri ulama alacağız.”

Nezaret 20 elektrikli otobüs bergüzar edecek

Elektrikli otobüslerin akaryakıtlı otobüslere göre daha tasarruflu olduğunu belirten Başkan Çipo antrparantez şunları söyledi:

“Haddinden Fazla artağan. ASELSAN ile üstelik ikinci 20 otobüsle ile ilgili konuşuyoruz. 200 milyon liralık yapıyor. İkinci 20 taneyi Endüstri ve Teknoloji Bakanlığı karşılayacak. Mekân, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Sayın Uğur Kurum’dan parçalanmamış projelerimize ulama ita sözü aldık. Namına çokça teşekkür ederim.”

Tıpkısı sonraki meclis toplantısı 9 Teşrinisani Çarşamba günü gerçekleştirilecek.