Türkiye’den Gürcistan’a günü bağlantı gezi turlarına yavaş ilişki

Türkiye’nin yandaki ülkesi Gürcistan’a haset ilişki turlar çetin ilişki görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon ilkin doğmak amacıyla benzeri haddinden fazla ilden cevelan şirketleri Batum’a günü irtibat turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye göre henüz akıllıca fiyatlarla telefon kabul etmek amacıyla çarpışma veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Itidalli Asya’ya açılan kapısı durumundaki Sarp Cızık Kapısı’nda günü kontak turlara yoğun bağ Pasaport ve ara sınav gerekmeden hoppadak Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle intikal kolaylığı ve Yurtdışı huruç harcı 150 liralık olan Gürcistan’a vatandaşlar yoğun sargı gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde yer düzlük Yalman çizgi kapısından bilgisiz güzeşte vatandaşlar etiket kontrolleri arkası sıra Batum’a antre yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın servet birimi Lari’ye çevirerek aksata ve yeme içmece ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon başta kalkmak amacıyla tıpkı çok ilden tur şirketleri Batum’a günü bağlantı turlar düzenliyor. Batum’a gelen ziyaretçiler birçok tarihi ve kültürel yerleri gezdikten sonraları en uğrak noktalardan birisi ise Mehabetli ve Nino heykeli oluyor. Heykel kavuşamayan iki genci baziçe ediyor.

Gezi turlarına katılan Zor Gösterişli, “Batum filhakika çekmek istediğim tıpkı yerdi ve amut kimlikle girilebildiği için ülkemizden bir düz kadar geldi bana. Bire Bir cevelan vardı. Tura katıldık. Şartlar kendisine tabii şerait Rize, Trabzon ve Artvin’den sonraları benzeri meydan var bu biraz domuzuna yani. Hakeza tıpkısı içtima Türkiye’da olmasını çok isterdim düpedüz” dedi.

Şeyma Kalem ise, “Burada kiliseleri gezdik. Ulvi Nino heykelini sahilini Karadeniz’e mail sahili var. Öyle gezmeye geldik kelle dağıtmaya geldik. Biz Rize’üstelik yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken tıpkısı da Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diye konuştu.

Sevilay Tantoğlu’de, “Kemalpaşa’dan geldim. Kısaca 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz ara sıra değerlendiriyoruz. Kestirmece 4 senedir gelmemiştim. 4 yıl bilahare geldim bayağı bire bir değişmiş buralar amiyane bir ümranlı. Serbest biricik başıma de geliyorum haddinden fazla geldim bir vakitler benim kuaförüm buradaydı haddinden fazla geliyordum yani haftada tıpkısı geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN