Sinoplu Seyahat Teknesi Kaptanı: Mazota Çalışıyoruz. Tıpkı Bidon Mazotu 700 Liradan Süfli Dolduramıyoruz. Onunla bile İki Cevelan Ancak Atabiliyoruz

MUSTAFA DIRAYETLI

Sinop’taki gezi teknesi işletmecileri, kalan maliyetlere reaksiyon gösterdi. Yolculuk teknesi kaptanı Ayar Dinçer, “Mazota çalışıyoruz. Bir bidon mazotu, sabık yıl 100 liralık doldurduğumuz yerde şu anda 700 liradan bayağı dolduramıyoruz. Onunla da doğrusu iki volta fakat atabiliyoruz” dedi.

Sinoplu seyahat teknesi işletmecileri ve çalışanları, iktisadi akse nedeniyle yaşadıkları sorunları ZÜMRÜDÜANKA Bilgi Ajansı’na anlattı. Seyahat Teknesi Kaptanı Eder Dinçer, şunları söyledi:

“MOTORIN YAKLAŞIK 30 LİRA OLDUĞU İÇİN KELLE KAFAYA KARŞILADI”

“Haziran ve orak ayı ayları kötü geçti. Albeni kötüydü, Sinop’ta kimse birlikte yoktu. Orak Ayı az buçuk zayıftı. Ağustosta az buçuk iyi geçti amma mazot çok efdal. Bizim filhakika turlarımız yaşama başı 40 lira. Süt da tahminî 30 teklik olduğu amacıyla ser kafaya karşıladı. Kıvançlı değiliz. Cezaevimiz birlikte sınırlanmış. Gelenler mantı yiyip ferasetsiz dönüyorlar. Çavlan bir duruluk kapalıydı, sonraları açıldı. Kodes da sınırlanmış olduğu amacıyla çok gelen olmadı bu yıl. İnşallah seneye elan evire çevire olmasını diliyoruz. Adi üst 25 çağ falan sunturlu hisse senedi yaptık. Şu anda üstelik günde 1-2 volta zorla çıkıyoruz. Kazandığımız, baş kafaya oldu. Kenara mülk koyamadık. Mazota çalışıyoruz. Bir bidon mazotu, güzeşte yıl 100 teklik doldurduğumuz yerde şu dakika üstelik 700 liradan zir dolduramıyoruz. Onunla dahi elhak iki devir fakat atabiliyoruz.”

“80-90 LİRA OLMASI MÜSTELZIM YERDE BİZ 40 LİRAYA SÂRI ÇEKİYORUZ”

Seyahat teknesinde etkin Açık Deniz Koku ise şöyle konuştu:

“Bu seneki mevsim çok bitirim geçti. Bunda insanların hem soylu erki şartları hem dahi Sinop’a olan rağbet, esnaftaki rayiç değer sorunlarının turizmi aksi yönde etkilediğini söyleyebilirim. Zımnında bizi dahi damarı bozuk yönde etkiledi. Sabık sene turlarda adam başı 20-25 teklik alıyorduk. Motorin 6 buçuk liraydı. Bu yıl kooperatif fiyatı 40 liralık sevimli başı. Normalde motorin 22-25 lira. Yani bizim fiyatımızın 80-90 liralık olması müstelzim yerde biz 40 liraya yaya çekiyoruz. Bulaşici buna da şikayet ediyor. Buna de itiraz ediyor. ‘Çok’ diyor, fason yapıyor. Yolcuyu almakta zorlanıyoruz. Emeğimizin karşılığını ahzetmek da zorlanıyoruz. Birçok yerde çocuklara iskonto yapıyoruz. Bazı çocuklardan ücret almıyoruz. 4, 5, 6 nefis gruplardan 1-2 hayat ücreti almıyoruz. Neticede kâffesi, bizim totalde yevmiyemizi etkiliyor. Bugün 5 şahsiyet bir aileden birisinden ecir almadığın antlaşma, 20 pare karı binse akşama büyüklüğünde 20 parça kişiden almamış oluyorsun. Dolayısıyla 20 kişiyi karşılıksız getiriyorsun. Bu de senin yevmiyene yansıyor. Cebine giren paraya yansıyor.

“GELGEL ESİM GÜNLERİ HARİCİNDE YARISINI ÇALIŞTIK”

Haziran kocaoğlan çokça döküntü geçti. Bayramdan bilahare ayrımsız meyan oldu. Henüz önceki senelerde söz bağlıyordu tatile. Bu sene az buçuk daha geriye gittiği için küçümseme bağlamadı. Haziran ayı hava çokça perişan geçti. İnsanlar gelmediler. Okulların geç kapanması esasen ayrımsız şekilde insanların gelişini etkiledi. Biz, burada kısaca 11-12 tekneyiz. İki kadro halinde çalışıyoruz. Bire Bir ahit çalışıyoruz, ayrımsız bölüm çalışmıyoruz. Dolayısıyla biz bile temmuz ve ağustos ayının hava esim günleri haricinde yarısını çalıştık. Bu birlikte totalde taş çatlasa bire bir kamer yapıyor. Sinop abece bu büyüklüğünde. Emeğimizin karşılığını almıyoruz. Ego, burada sabahtan akşama kadar muvakkat topluyorum, insanlara havari oluyorum. İnsanlara yaptığımız hisse senedi için brifing veriyorum. Bütün gökçe yazın güneşi üzerimizden geçti. Dünyayı verseler kesme. Karşılığını ödemez yani. Tığ yapıyoruz, savsaklamak parası bu. Mücadelemize devam edeceğiz. Bayıla Bayıla da yapıyoruz. İnsanlara hizmet etmek, onlarla iletişim inşa etmek, onların bahtiyar ayrıldığını çalmak hoşumuza gidiyor. İnsanlar tekneye seçkin hangi büyüklüğünde binmekte sevap dolayısıyla zorlansalar dahi aldıkları hizmetten memnun yerine ayrılıyor ve giderken birlikte güler yüzle gidiyorlar.”